19 Haziran 2009 Cuma

Bankalar Sınıfta Kaldı

Bankalar Sınıfta Kaldı

Bankalar Sınıfta Kaldı

Nedir çektiğimiz bu bankalardan. Sonunda müşteri memnuniyeti servisini daha iyi anlıyorum. Sinir edilen müşterileri alttan alan bu servisler olmazsa, bankalar hiçbir iş yapamayacaklar.

Sabah güne oldukça güzel başladım. Kahvaltımı yaptım ve trafiğe takılmadan iş yerime kadar ulaşabildim. Cebimde biraz para vardı ve HSBC şubesine gidip hesabıma para yatırmak istedim. Yatırma işlemini mecburen ATM’den yapmak gerekiyor. Nedeni de HSBC’de kendi hesabınız olsa bile şube farkından dolayı sizden komisyon alması. Bu zaten anlamadığım bir şey. Kendi hesabıma para yatırmak için hesabın açıldığı şubeye para yatırmam gerekiyor. Aksi takdirde sizden para alınıyor.

ATM’den yapılan bir para yatırma işleminde ise böyle bir para alınmıyor. Kartımı ATM cihazının içine taktım ve işlemlerimi başlattım. Para yatırıldı. İşlem bittiğinde kartımı istedim ve sabahın ilk şok dalgasıyla karşı karşıya kaldım. ATM kartımı yuttu.

Neyse olur öyle şeyler dedikten sonra ATM’ye bakan görevliyi çağırdım. Nüfuz cüzdanımı gösterdim ve kartımı istedim. İkinci şok dalgası beni daha da sert vurdu. Görevli, yanınızda adınıza düzenlenmiş fatura var mı diye sordu. Ne faturası sorduğumda şu cevabı aldım. Kartınızı geri almak için Nüfus cüzdanı yerine adınıza düzenlenmiş bir fatura gerekiyor.

Nüfus cüzdanı hikâye. ATM’nin yuttuğu kredi kartını ancak adınıza düzenlenmiş fatura ile alabiliyorsunuz.


Olmaz öyle şey deyince bireysel müşteri servisine gittim. Durumu anlattım. Onlar da sistemden benim kayıt bilgilerime baktılar. Müşteri servisi adresiniz burada kayıtlı değil dedi. Hesabı açmak için zaten tonlarca belge istiyorsunuz nasıl kaydım olmaz dedim. Onlar da, hesabı olan herkesin kendi adına düzenlenmiş fatura ile bankaya gelmesi gerektiğini söyledi. Bu zorunlu bir şeymiş ve ben bunu yapmadığım için bankanın kartımı yuttuğunu söyledi.

Peki, benim adıma düzenlenmiş bir fatura olmadığını varsayalım. O zaman ne yapacaksınız diye sorduğumda. Nüfus dairesinden alınan yerleşim belgesinin işe yaradığını söyledi. Muhtar’dan alınan ikametgâh belgesi hiçbir şekilde kabul olmuyor. Bazen faturalar da işe yaramıyormuş.

Telefonda banka şubesini aradım ve durumu anlattım. Bugün Cuma, iş yerindeyim ve benim evim işyerinden uzak. Belgeleri ulaştırmam zor. Onlar da müşteri servisinden yeni banka kartı için başvuru yapmamın daha kolay olacağını söyledi. Böyle bir durumda kart pazartesi adresime gelecekmiş. Bu sayede çok daha az yorulacakmışım.

Diğer bir yol ise, HSBC'den var olan hesabı kapatmak ve Nüfus dairesinden alınan yerleşim belgesi ile birlikte çok daha az sorun yaşayacağım bir bankaya yeni bir hesap açmak.

:: Bankalarla yaşadığınız olumsuzlukları burada paylaşın

Yazan: Ecevit Bıktım

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder